Veelgestelde vragen - Tea Bar

Veelgestelde vragen - FAQ

Hieronder vind je antwoord op de vragen die wij regelmatig krijgen. Vind je jouw vraag hier niet bij? Mail ons naar webshop@teabar.nl of bel naar 020-3020782 (elke werkdag van 12-17 uur).

 Ik heb geen bevestiging van mijn order ontvangen.

Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen? Check dan eerst je spam. Meestal is deze daar belandt. Ook geen bevestiging in je spam? Mail dan naar webshop@teabar.nl dan helpen wij je verder.

Hoeveel koppen haal je uit 100 gram?

Voor een kop thee heb je ca. 2 tot 3 gram nodig (voor de meeste soorten is dat een theelepel. Voor grove soorten zoals kamille en pai mu tan een eetlepel). Reken dus op ca 40 koppen uit een ons. Hieronder zie je onze verpakkingsvormen.

Is mijn stempelkaart uit de winkel ook online geldig? 

Nee deze is alleen geldig in de winkel. Online kun je sparen voor korting via ons Tea Miles spaarsysteem.

Kan ik mijn zakje hervullen? 

Je kunt je eigen verpakking (lege zakje, blikje, weckpotje etc) meenemen naar de winkel om deze te hervullen. Graag zelfs! Graag even vooraf melden dat je gaat hervullen dan kunnen we je verpakkingsgewicht vooraf nulstellen op de kassa.

Ik wil graag eerst een klein beetje proeven voordat ik een zakje wil bestellen. Kan dat?

Wij hebben een minimale hoeveelheid van 50 gram. Mocht je iets willen proeven dan kan je dit aangeven in de omschrijving bij je order. Tea Bar geeft altijd een extra sample extra bij je bestelling. We zullen proberen de sample van je keuze mee te sturen, al kan het gebeuren dat je toch een ander proefje krijgt. Heb je moeite met kiezen dan kun je ook eens langs komen in onze winkel op de Haarlemmerdijk 71 in Amsterdam. Je kunt je thee dan zelf scheppen en ruiken.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken?

Ja dat kan. Voor € 1 verpakken wij je cadeau. Vink daarvoor de optie cadeauverpakking aan bij het uitchecken. Je kunt in de omschrijving extra informatie geven over de cadeau's. Als je bvb slechts een gedeelte wilt laten inpakken.

Is jullie thee altijd zonder suiker?

De meeste van onze theesoorten bevatten geen suiker. Mocht dit wel het geval zijn dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de productpagina.

Zitten er allergenen in jullie thee?

Onze thee bevat geen gluten en is geschikt voor mensen met een gluten allergie. In sommige van onze theesoorten zitten noten zoals de Notendroom en de Green walnut. In het verpakkingsproces is kruisbesmetting mogelijk. Voor onze theesoorten geldt daarom dat deze sporen van noten kunnen bevatten. De meeste van onze theesoorten bevatten geen lactose en/of melk maar kunnen wel sporen hiervan bevatten.

Wat zijn aroma’s en zit het in de thee?

Theemelanges bevatten soms aroma. Wil je meer weten over aroma bekijk dan onze aromapagina. Mocht een thee aroma bevatten dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de productpagina. Onze thee wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid geblend in Europa en voldoet aan alle kwalificaties die de EU aan voedselveiligheid stelt.

Hoe kan ik mijn losse thee het beste zetten?

Losse thee zetten is niet moeilijk. Het enige wat je extra nodig hebt is een thee accessoire om de thee mee te zetten en iets meer geduld want losse thee trekt langzamer. Meer zettips vind je hier.

Hoe kan ik mijn losse thee het beste bewaren?

We vinden het erg belangrijk dat onze thee supervers is. Je thee is dan ook ook altijd vers na aankoop en blijft ongeveer nog een jaar goed. Hierna is het zeker nog lekker maar verliest de thee langzaam de smaak en geur. Je kunt de thee het beste in een afgesloten zakje of blikje bewaren op een donkere plek.

Wat zijn de verschillen tussen witte, groene en zwarte thee?

Witte en groene en zwarte thee zijn niet alleen anders van smaak maar zijn ook op een andere manier geproduceerd. Hier kun je meer lezen over dit proces.

Ik wil graag cafeine vrije thee drinken. Wat kan ik kiezen.

Thee is afkomstig van de camelia sinensis en bevat altijd cafeine of theine zijn dezelfde stoffen maar werken wel iets anders. Kortgezegd geeft caffeine een snelle piek terwijl theine langzaam wordt ophenomen door het lichaam. Theine heeft daarom een meer gebalanceerde werking. Rooibos en kruidenmelanges bevatten geen cafeine. Hieronder de hoeveelheid cafeine per soort:

  • 1 kop zwarte thee – 40 mg
  • 1 kop groene thee – 20 mg 
  • 1 kop witte thee – 15 mg 
  • Rooibos/kuiden bevatten geen cafeine.

Bij koffie varieert het tussen de 75 mg (filterkoffie) en 130mg (espresso) per kop.

Ik ben zwanger. Kan ik alle thee drinken?

Ook als je zwanger bent kun je veilig thee drinken. Maar kies gevarieerd en drink niet teveel echte thee maar ook regelmatig rooibos en kuiden. Deze bevatten geen cafeine. Mocht je last hebben van een hoge bloeddruk dan kun je beter de theesoorten met zoethout vermijden. De ingrediënten staan onderaan de productpagina.

Ik woon in het buitenland. Kan ik bij jullie bestellen?

We verzenden ook naar België en Duitsland. Klik hier voor de verzendkosten naar deze landen. In het begin van 2017 gaat Tea Bar naar meer landen verzenden.

Ik heb een blog en wil graag jullie thee reviewen.

Tea Bar werkt veel met bloggers/vloggers. Wil je onze thee reviewen voor je blog dan kun je een verzoek indienen bij info@teabar.nl tav Sara Verver. We krijgen veel verzoeken voor het reviewen van onze thee we kunnen daarom helaas niet aan alle verzoeken voldoen.

Hebben jullie ook een groothandel?

Zeker! Wil je thee in jouw zaak serveren of op kantoor drinken? Check onze horecasite voor meer info. Je dient wel een geldig btw en kvk nummer te hebben. NB: in de groothandel kun je enkel grotere hoeveelheden per soort bestellen. 

Hoe verzenden jullie?

We verzenden met Post.nl. Je kunt bij je adresgegevens pagina ook kiezen om je pakket bij één van de 2600 service punten van Post.nl op te halen. Na verzending ontvang je een track en trace code per mail. Geen track en trace code ontvangen? Laat het ons weten op webshop@teabar.nl

Kan ik mijn bestelling of een gedeelte ook retour sturen?

Ja dat kan, volgens Nederlandse wetgeving heb je recht op het retourneren van ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvangst van je producten. Je kunt het op eigen kosten retour sturen naar ons of kosteloos naar onze winkel op de Haarlemmerdijk brengen. Tea Bar betaalt, mits er is voldaan is aan het bovenstaande, je het aankoopbedrag terug van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na reclamatie. 

 

Welke hoeveelheden kunnen jullie leveren?

 

Heb je 1000+ blikjes met thee nodig voor een evenement of ter vulling van een pakket? Geen punt. Houd rekening met een levertijd van 2-3 weken en vraag een scherpe offerte aan voor het product naar keuze op info@teabar.nl ovv ‘offerte’.