EINDE AFHAALSERVICE BIJ TEA BAR

Tea Bar heeft met veel plezier de afgelopen twee jaar een afhaalservice voor bestellingen aangeboden in Amsterdam, maar we gaan deze zomer verhuizen naar een groter warenhuis buiten de hoofdstad. Het goede nieuws is dat je na de verhuizing je bestelling nog sneller in huis hebt, maar de afhaalservice kunnen we helaas niet meer aanbieden. We willen onze trouwe afhalers bedanken en hopen jullie terug te zien op onze site!

COVID-19: INFORMATIE OMTRENT HET VERZENDING EN BEZORGING (laatste update: 7 september)

Gezien de laatste ontwikkelingen op het gebied van de COVID-19 (Coronavirus) uitbraak, geven we hieronder antwoord op de belangrijkste vragen.

Kan ik nog bestellen?

Ja, je kunt gewoon bestellen. PostNL geeft aan de bezorging van pakketten door te zetten, de aflevering hiervan zal contactloos verlopen: de bezorger houdt 1,5 meter afstand en zal zelf tekenen voor de levering. Zendingen naar België worden gewoon verstuurd, houd hier wel rekening met extra vertraging.

Kan mijn pakket naar een afhaalpunt?

Ja, PostNL afhaalpunten in Nederland zijn gewoon open en werken met aangepaste hygiëneregels.

Welke maatregelen nemen jullie om Coronaverspreiding te voorkomen?

We houden de richtlijnen en adviezen van het RIVM streng aan; onze medewerkers werken op hygiënische wijze en in shifts zodat er geen volle werkvloer is. Ook onze bevoorrading verloopt contactloos en het afhalen van bestellingen aan de deur is stopgezet.

Kan het virus zich via pakketten verspreiden?

Nee, dat is niet mogelijk, het virus verspreidt zich niet via de post.

We houden de ontwikkelingen in de gaten en passen onze werkwijze aan naar de laatste richtlijnen van het RIVM. Zo kunnen wij je favoriete thee kunnen blijven leveren op een veilige manier.

Heb je vragen? Neem liever contact op via de mail: Info@teabar.nl (algemeen), Webshop@teabar.nl (bestellingen) of Horeca@teabar.nl (Horeca). Wegens omstandigheden zijn wij minder goed telefonisch bereikbaar.

Veelgestelde vragen - FAQ

Voor vragen over ophalen, verzending en levertijden verwijzen we je graag naar deze pagina.

Hieronder vind je antwoord op andere vragen die wij regelmatig krijgen. Vind je jouw vraag hier niet bij? Mail ons naar webshop@teabar.nl of bel naar 020-3020782 (elke werkdag van 11-17.30 uur).


VRAGEN OVER INLOGGEN/BESTELLEN

Ik heb geen bevestiging van mijn order ontvangen?

Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen? Check dan eerst je spam. Meestal is deze daar beland. Ook geen bevestiging in je spam? Mail dan naar webshop@teabar.nl dan helpen wij je verder.

Hoe snel verzenden jullie?

Tea Bar verzendt bestellingen die op werkdagen voor 15:00 geplaatst worden dezelfde dag nog. In de loop van de avond ontvang je een Track and Trace van PostNL waarmee de bezorging gevolgd kan worden. Indien een item niet op voorraad is, kan de verzending langer duren. Je wordt hier altijd over geïnformeerd, per mail of telefonisch.
Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, versturen we op maandag.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Via de optie “Wachtwoord opnieuw opvragen” kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Krijg je geen wachtwoord (in de spam) binnen mail ons dan op webshop@teabar.nl. We kunnen je helpen aan nieuwe inloggegevens.

VRAGEN OVER RETOUREN /ANNULEREN ORDER

Kan ik mijn bestelling na plaatsing annuleren/iets toevoegen?

Zodra de bestelling afgerond en geplaatst is, kan deze niet meer geannuleerd of gewijzigd worden.
Wel kun je het pakket weigeren bij bezorging, dan gaat deze vanzelf retour. Neem in dit geval contact met ons op via webshop@teabar.nl om je retour af te handelen.  

Kan ik mijn order (gedeeltelijk) retourneren?

Ja dat kan, volgens Nederlandse wetgeving heb je recht op het retourneren van ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvangst van je producten. Je kunt het op eigen kosten retour sturen.
Meld een retour altijd voor verzending aan via webshop@teabar.nl, vermeld in de mail het ordernummer en de item(s) die retour gestuurd worden. Plaats de meegestuurde factuur mee in de retourdoos en bewaar het afgiftebewijs van het PostNL. Je ontvangt een bevestiging als je retour in goede staat ontvangen is.
Tea Bar betaalt, mits er is voldaan is aan het bovenstaande, je het aankoopbedrag terug van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na reclamatie. 

 

VRAGEN OVER THEE EN INGREDIËNTEN

Ik kan een theesoort niet meer vinden, is deze uit het assortiment?

Tea Bar biedt graag een breed en vernieuwend assortiment met lekkere thee aan, helaas moet hierdoor soms een thee uit het assortiment. Indien een thee eruit gaat, zullen we dit in het omschrijvingsveld ernaast aankondigen met indien mogelijk een waardige vervanger aanwijzen.

Zitten er allergenen in jullie thee?

Onze thee bevat geen gluten. Onze producten kunnen wel sporen van noten bevatten. In de ruimte waar de thee verwerkt wordt, zijn ook producten die noten bevatten aanwezig. Hierdoor ontstaat een minimale kans op kruisbesmetting in het verpakkingsproces. Indien er allergenen in de thee zitten, worden deze altijd bij de ingrediënten vermeld. 


Wat zijn aroma’s en zit het in de thee?

Theemelanges bevatten soms aroma. Wil je meer weten over aroma bekijk dan onze aromapagina. Mocht een thee aroma bevatten dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de productpagina. Onze thee wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid geblend in Europa en voldoet aan alle kwalificaties die de EU aan voedselveiligheid stelt.


Is jullie thee altijd zonder suiker?

De meeste van onze theesoorten bevatten geen suiker. Mocht dit wel het geval zijn dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de productpagina.We voegen geen suiker toe voor de smaak maar sommige fruitsoorten gaan oxideren. Denk aan meloen en ananas. De suiker dient als conservering om te voorkomen dat de stukjes fruit verkleuren.


Zitten er calorieën in thee?

In pure theesoorten zoals Jasmijn, Earl Grey of kamille zitten geen calorieën. Melanges waar grote stukken fruit of andere suikers in zitten, kunnen wel calorieën bevatten. Dit varieert van 1 tot maximaal 3 calorieën per kop. Indien een theesoort fruit of suikers bevat, wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten.


Ik 
wil graag cafeïnevrije thee drinken. Wat kan ik kiezen?

Thee is afkomstig van de camelia sinensis en bevat altijd cafeïne (is het zelfde als theïne). Rooibos en kruidenmelanges bevatten geen cafeïne. Hieronder de hoeveelheid cafeïne per soort:

  1. 1 kop zwarte thee – 40 mg
  2. 1 kop groene thee – 20 mg 
  3. 1 kop witte thee – 15 mg 
  4. Rooibos en kruiden bevatten geen cafeïne.

Bij koffie varieert het tussen de 75 mg (filterkoffie) en 130mg (espresso) per kop. 


Ik ben zwanger. Kan ik alle thee drinken?

Ook als je zwanger bent kun je veilig thee drinken. Het voedingscentrum geeft de meest recente adviezen als het gaat om zwangerschap en voeding. Kijk echter uit met zoethout (max 1 a 2 glazen zoethoutthee per dag). Kies gevarieerd en drink niet teveel echte thee maar ook regelmatig rooibos en kruiden. Deze bevatten geen cafeïne. Lees meer in ons blog Thee & Zwangerschap.

 

THEE ZETTEN EN BEWAREN


Hoe kan ik mijn losse thee het beste zetten?

Losse thee zetten is niet moeilijk. Het enige wat je extra nodig hebt is een thee accessoire om de thee mee te zetten en iets meer geduld want losse thee trekt langzamer. Meer zettips vind je hier.

Hoe kan ik mijn losse thee het beste bewaren?

We vinden het erg belangrijk dat onze thee supervers is. Je thee is dan ook altijd vers na aankoop en blijft ongeveer nog anderhalf jaar goed. Hierna is het zeker nog lekker maar verliest de thee langzaam de smaak en geur. Je kunt de thee het beste in een afgesloten zakje of blikje bewaren op een donkere plek.

Hoeveel koppen haal je uit 100 gram?

Voor een kop thee heb je ca. 2 tot 3 gram nodig. Voor de meeste soorten is dat een theelepel. Voor grove soorten zoals kamille en melanges met witte thee een eetlepel. Reken dus op ca 40 koppen uit een zakje van 100 gram. 


VRAGEN OVER DUURZAAMHEID 

Hoe duurzaam zijn jullie?

Bij Tea Bar doen we er alles aan om het impact op het milieu te minimaliseren. Online verkoop brengt natuurlijk het gebruik van verpakkingsmaterialen met zich mee. We gebruiken zo min mogelijk materiaal en we recyclen zo veel mogelijk, bijvoorbeeld dozen van onze leveranciers en opvulmateriaal. Ook worden de bestellingen zo compact en efficiënt mogelijk ingepakt. Dit houdt bijvoorbeeld in dat we bij elke order rekening houden met het volume van de bestelling, zodat er geen onnodig grote dozen en lucht om de items heen zitten. Moet een pakket toch opgevuld worden, dan wordt er gerecycled vulmateriaal of vulkorrels van zetmeelblend gebruikt. Indien een breekbaar product extra moet worden beschermd, gebruiken we hiervoor 100% recyclebaar noppenfolie.

 
Tea Bar en fair trade

Onze leveranciers benadrukken ons dat zij uitsluitend werken met theeplantages die het financiële en sociale welzijn van de werknemers hoog in acht nemen. Zo bundelt een van onze leveranciers de krachten samen met de non profit organisatie Ethical Tea Partnership (http://www.ethicalteapartnership.org/) om dit welzijn te kunnen waarborgen. 


TEA BAR EN DE PERS


Ik heb een blog en wil graag jullie thee reviewen
?

Tea bar is altijd op zoek naar leuke samenwerkingen. Stuur een mail naar info@teabar.nl tav Sara. 


Kunnen jullie persmateriaal aanleveren?

Ja uiteraard doen we dit heel graag! Stuur een mail naar info@teabar.nl tav Sara. 


OVERIGE VRAGEN

 

Kan ik zakelijk bij jullie bestellen?

Zeker! Wil je thee in jouw zaak serveren of op kantoor drinken? Check onze horecasite voor meer info. Je dient wel een geldig btw en kvk nummer te hebben. Onze groothandelsprijzen zijn voordeliger. Bestellen gaat vanaf 250 gram thee per soort.

Kan ik voor korting sparen?

Ja zeker! Bij elke online bestelling spaar je voor Tea Miles, voor meer informatie klik hier https://www.teabar.nl/content/55-tea-miles. Let op: de Tea Miles worden niet gespaard wanneer je als gast bestelt.