Veelgestelde vragen - FAQ

Voor vragen over verzending en levertijden verwijzen we je graag naar deze pagina.

Hieronder vind je antwoord op andere vragen die wij regelmatig krijgen. Zit jouw vraag hier niet bij? Mail ons naar klantenservice@teabar.nl of bel/Whatsapp ons op 
085 060 6963 (elke werkdag van 09:00-17.00 uur).


VRAGEN OVER INLOGGEN/BESTELLEN

Hebben jullie een winkel?

Tea Bar is sinds 2018 volledig overgegaan naar een webshop, dus je kunt al je favoriete theesoorten alleen online bestellen.

Je kunt niet bij ons afhalen of kopen op het hoofdkantoor in Baarn.

Is er een minimaal bestelbedrag?

Ja, het minimale bestelbedrag is €15,- (exclusief verzendkosten).

Ik heb geen bevestiging van mijn order ontvangen?

Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen? Check dan eerst je spam. Meestal is deze daar beland. Ook geen bevestiging in je spam? Neem dan contact met ons op dan helpen we je verder. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Via de optie “Wachtwoord opnieuw opvragen” kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Krijg je geen wachtwoord (in de spam) binnen neem dan contact met ons op. 

Ik heb Tea Miles / kortingscode. Hoe kan ik die gebruiken?

Aan het einde van je bestelling kun je je vouchercode inwisselen, dan wordt je korting verrekend. Gespaarde Tea Miles kun je in je account omzetten naar een kortingscode en op dezelfde manier inwisselen. Tea Miles zijn niet geldig in combinatie met lopende acties. Unieke kortingscodes zijn een jaar geldig, tenzij expliciet anders vermeld. 

Ik kan een theesoort niet aanklikken, hoe komt dit?

Hoewel we alle soorten ruim op voorraad proberen te houden, kan het zijn dat een thee in een bepaald formaat is uitverkocht. Deze kun je dan niet in je winkelmandje doen. Je kunt altijd checken of andere formaten van de soort wel beschikbaar zijn en je inschrijven voor een melding wanneer het product weer op voorraad is. De meeste soorten zijn binnen een week weer op voorraad.


VRAGEN OVER VERZENDING

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen NL betaal je 4.95 verzendkosten en boven de €40 ontvang je gratis verzending. Voor bestellingen naar België en Duitsland rekenen we €5.95 verzendkosten en ontvang je gratis verzending boven de €40. 

Verzenden jullie internationaal?

We verzenden overal binnen Europa . De verzendkosten zijn afhankelijk van het land en worden berekend na het invullen van het adres. 

De verzendtijd buiten NL & BE is 3 tot 7 werkdagen

Hoe snel verzenden jullie?

Tea Bar verzendt bestellingen die op werkdagen voor 21:00 geplaatst worden dezelfde dag nog, op zaterdag tot 18:00. 
Bestellingen die op zondag worden gedaan, worden maandag verstuurd.

Indien een artikel onverwacht niet op voorraad is, brengen we je hiervan per mail op de hoogte en kan de bezorging langer duren. 

99% wordt de volgende dag geleverd. Rondom de feestdagen kan je bestelling langer onderweg zijn wegens topdrukte in de distributiecentra. 

Ontvang ik een Track and Trace van mijn bestelling?  

Een paar uur na het plaatsen van je order ontvang je een Track and Trace waarmee de bezorging gevolgd kan worden.

Waarom kan ik geen afhaalpunt kiezen?

De afhaalperiode is verkort door PostNL/DHL en te veel pakketjes werden niet op tijd opgehaald. Daarom zijn we gestopt. Toch een afhaalpunt? Kies hiervoor via de Track and Trace link die je van PostNL/DHL ontvangt.

Vul nooit zelf een afhaalpunt in bij het verzendadres, deze orders komen altijd retour. Zodra deze retour is gekomen kunnen wij deze opnieuw verzenden naar een juist adres. Hier zitten verzendkosten aan verbonden van € 4,95. 

Er zitten 'piepschuimpjes' bij mijn order, zijn die van plastic?

Zeker niet! De piepschuimkorrels zijn van zetmeel en kunnen bij het gft afval. Tea Bar gebruikt deze vulling ter bescherming van de thee en de verpakking.

VRAGEN OVER RETOUREN /ANNULEREN ORDER

Kan ik mijn bestelling na plaatsing annuleren/iets toevoegen?

Zodra de bestelling afgerond en geplaatst is, kan deze niet meer geannuleerd of gewijzigd worden.
Wel kun je het pakket weigeren bij bezorging, dan gaat deze vanzelf retour. 

Ik heb een verkeerd adres ingevuld wat kan ik nu doen?

Dat kan natuurlijk gebeuren. Kom je er gelijk achter na het plaatsen van je order op een ma t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur dan is het handig om ons zo snel mogelijk te bellen op 085 060 6963. Dan is er een kans dat wij dit nog kunnen aanpassen. Zodra je pakket is ingepakt kunnen wij dit helaas niet meer aanpassen. In dit geval komt je order uiteindelijke retour naar ons. Zodra deze retour is gekomen kunnen wij deze opnieuw verzenden naar het juiste adres. Hier zitten verzendkosten aan verbonden van € 4,95. 

Kan ik mijn order (gedeeltelijk) retourneren?

Ja dat kan ongeopende producten in de originele verpakking mogen retour worden verzonden, volgens Nederlandse wetgeving heb je recht op het retourneren van ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvangst van je producten. Je kunt het op eigen kosten retour sturen.


Meld een retour altijd voor verzending aan via klantenservice@teabar.nl, vermeld in de mail het ordernummer en de item(s) die retour gestuurd worden. Plaats de meegestuurde factuur mee in de retourdoos en bewaar het afgiftebewijs van het PostNL. Je ontvangt een bevestiging als je retour in goede staat ontvangen is.


Tea Bar betaalt, mits er is voldaan is aan het bovenstaande, je het aankoopbedrag terug van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na reclamatie. 

Retouren kunnen naar:

Business Centrum Gooi 

TAV Tea Bar

Baarnsche Dijk 4E

3741LR Baarn

 

VRAGEN OVER THEE EN INGREDIËNTEN

Ik kan een theesoort niet meer vinden, is deze uit het assortiment?

Tea Bar biedt graag een breed en vernieuwend assortiment met lekkere thee aan, helaas moet hierdoor soms een thee uit het assortiment. Indien een thee eruit gaat, zullen we dit in het omschrijvingsveld ernaast aankondigen met indien mogelijk een goede vervanger aanwijzen.


Zitten er allergenen in jullie thee?

Onze thee bevat geen gluten. Onze producten kunnen wel sporen van noten bevatten. In de ruimte waar de thee verwerkt wordt, zijn ook producten die noten bevatten aanwezig. Hierdoor ontstaat een minimale kans op kruisbesmetting in het verpakkingsproces. Indien er allergenen in de thee zitten, worden deze altijd bij de ingrediënten vermeld. 


Wat zijn aroma’s en zit het in de thee?

Theemelanges bevatten soms aroma. Wil je meer weten over aroma bekijk dan onze aromapagina. Mocht een thee aroma bevatten dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de product pagina. Onze thee wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid geblend in Europa en voldoet aan alle kwalificaties die de EU aan voedselveiligheid stelt.


Is jullie thee altijd zonder suiker?

De meeste van onze theesoorten bevatten geen suiker. Mocht dit wel het geval zijn dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de product pagina. We voegen geen suiker toe voor de smaak maar sommige fruitsoorten gaan oxideren. Denk aan meloen en ananas. De suiker dient als conservering om te voorkomen dat de stukjes fruit verkleuren.


Zitten er calorieën in thee?

In pure theesoorten zoals Jasmijn, Earl Grey of kamille zitten geen calorieën. Melanges waar grote stukken fruit of andere suikers in zitten, kunnen wel calorieën bevatten. Dit varieert van 1 tot maximaal 3 calorieën per kop. Indien een theesoort fruit of suikers bevat, wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten.


Ik 
wil graag cafeïnevrije thee drinken. Wat kan ik kiezen?

Thee is afkomstig van de camelia sinensis en bevat altijd cafeïne (is het zelfde als theïne). Rooibos en kruidenmelanges bevatten geen cafeïne. Hieronder de hoeveelheid cafeïne per soort:

  1. 1 kop zwarte thee – 40 mg 
  2. 1 kop groene thee – 20 mg 
  3. 1 kop witte thee – 15 mg 
  4. Rooibos en kruiden bevatten geen cafeïne.

Ter vergelijking: bij koffie varieert het tussen de 75 mg (filterkoffie) en 130mg (espresso) per kop. 


Ik ben zwanger. Kan ik alle thee drinken?

Ook als je zwanger bent kun je veilig thee drinken. Het voedingscentrum geeft de meest recente adviezen als het gaat om zwangerschap en voeding. Beperk het drinken van cafeïne houdende theesoorten en thee met zoethout. Kies gevarieerd en drink niet teveel echte thee maar ook regelmatig rooibos en kruiden. Deze bevatten geen cafeïne. Lees meer in ons blog Thee & Zwangerschap.

 

THEE ZETTEN EN BEWAREN


Hoe kan ik mijn losse thee het beste zetten?

Losse thee zetten is niet moeilijk. Het enige wat je extra nodig hebt is een thee accessoire om de thee mee te zetten en iets meer geduld, want losse thee trekt langzamer. Meer zettips vind je hier.

Hoeveel koppen haal je uit 80 gram?

Voor een kop thee heb je ca. 2 tot 3 gram nodig. Voor de meeste soorten is dat een theelepel. Voor grove soorten zoals kamille en melanges met witte thee een eetlepel. Uit 80 gram haal je ca. 35 koppen thee.

Hoe bewaar je thee?

Bewaar thee en kruiden goed lucht en lichtdicht, het liefst in een afgesloten blik met aromadeksel. Dan is thee maandenlang houdbaar. Ook goed om te weten: thee vergaat niet. Alleen de geur en smaak wordt na verloop van tijd minder. 

VRAGEN OVER DUURZAAMHEID 

Hoe duurzaam zijn jullie?

Bij Tea Bar doen we er alles aan om het impact op het milieu te minimaliseren. Online verkoop brengt natuurlijk het gebruik van verpakkingsmaterialen met zich mee. We gebruiken zo min mogelijk materiaal en we recyclen zo veel mogelijk, bijvoorbeeld dozen van onze leveranciers en opvulmateriaal. Ook worden de bestellingen zo compact en efficiënt mogelijk ingepakt. Dit houdt bijvoorbeeld in dat we bij elke order rekening houden met het volume van de bestelling, zodat er geen onnodig grote dozen en lucht om de items heen zitten. Moet een pakket toch opgevuld worden, dan wordt er gerecycled vulmateriaal of vulkorrels van zetmeelblend gebruikt.


Tea Bar en Fair Trade

Onze leveranciers benadrukken ons dat zij uitsluitend werken met theeplantages die het financiële en sociale welzijn van de werknemers hoog in acht nemen. Zo bundelt een van onze leveranciers de krachten samen met de non profit organisatie Ethical Tea Partnership (http://www.ethicalteapartnership.org/) om dit welzijn te kunnen waarborgen. 


TEA BAR EN DE PERS


Ik heb een blog en wil graag jullie thee reviewen
?

Tea Bar is altijd op zoek naar leuke samenwerkingen. Stuur een mail naar klantenservice@teabar.nl tav Britt Kramer. 


Kunnen jullie persmateriaal aanleveren?

Ja uiteraard doen we dit heel graag! Stuur een mail naar klantenservice@teabar.nl tav Britt Kramer. 

OVERIGE VRAGEN

 

Kan ik zakelijk bij jullie bestellen?

Dat kan! Wil je thee in jouw zaak serveren of op kantoor drinken? Check onze horecasite voor meer info. Je dient wel een geldig btw en kvk nummer te hebben. Onze groothandelsprijzen zijn voordeliger. Bestellen gaat vanaf 200 gram thee per soort.

Kan ik voor korting sparen?

Ja zeker! Als je een account hebt, spaar je vanzelf voor Tea Miles. Voor elke €5,- die je uitgeeft, ontvang je 1 Tea Mile ter waarde van €0.25. In je account kun je onder "Mijn Tea Miles" je gespaarde punten vinden en omzetten naar een waardebon. Je spaart geen Tea Miles wanneer je als gast bestelt. 

Wat is jullie review beleid?

1. Alle product reviews worden geplaatst door klanten die het product hebben gekocht en gebruikt. Tea Bar maakt geen gebruik van externe of commerciële bedrijven voor het verzamelen van product reviews.

2. Webwinkelreviews over Tea Bar worden verzameld via Kiyoh. Deze reviews worden geplaatst na een geverifieerde aankoop en gaan over de algemene dienstverlening van Tea Bar. Kiyoh valt onder de Thuiswinkel Waarborg* garantie.

3. Voor plaatsing worden alle reviews gecontroleerd op authenticiteit en inhoud. Reviews worden niet toegestaan als ze het volgende bevatten:

• Ongepast taalgebruik (scheldwoorden, seksueel, racistisch of anderszins discriminerend taalgebruik)

• Afkomstig van spambots

• URL’s, verwijzingen naar andere online kanalen of persoonlijke contactgegevens

• Onleesbare inhoud of geschreven in een andere taal dan Nederlands/Vlaams, Engels, Frans of Duits

• Irrelevante inhoud, dwz een vraag over het product of een opmerking over de service van Tea Bar die niet gerelateerd is aan het betreffende product.

• Minder dan vier woorden. Een te korte review geeft geen duidelijk beeld (positief of negatief) van een product

4. Reviews komen niet meteen online door dit controlesysteem. Het kan 1 tot 7 werkdagen duren voordat een review zichtbaar is.

5. Alle reviews (positief of negatief) worden als ze aan bovenstaande voorwaarden voldoen geplaatst.

6. Om reviews relevant te houden ontvangen geverifieerde Tea Bar klanten een keer per jaar het verzoek om een aantal aangeschafte producten te beoordelen.

7. Tea Bar maakt gebruik van een sterrensysteem: vijf sterren is de hoogste beoordeling en een ster de laagste.

* https://www.thuiswinkel.org/veilig-online-shoppen/wat-is-thuiswinkel-waarborg/