Veelgestelde vragen - FAQ
Voor vragen over verzending en levertijden verwijzen we je graag naar deze pagina.
Hieronder vind je antwoord op andere vragen die wij regelmatig krijgen. Zit jouw vraag hier niet bij? Mail ons naar klantenservice@teabar.nl of bel/Whatsapp ons op 085 060 6939 (elke werkdag van 09:00-17.00 uur).
VRAGEN OVER INLOGGEN/BESTELLEN
Hebben jullie een winkel?
Tea Bar is sinds 2018 volledig overgegaan naar een webshop, dus je kunt al je favoriete theesoorten alleen online bestellen.
Je kunt niet bij ons afhalen of kopen op het hoofdkantoor in Baarn.
Is er een minimaal bestelbedrag?
Ja, het minimale bestelbedrag is €15,- (exclusief verzendkosten).
Ik heb geen bevestiging van mijn order ontvangen?
Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen? Check dan eerst je spam. Meestal is deze daar beland. Ook geen bevestiging in je spam? Neem dan contact met ons op dan helpen we je verder.
Hoe snel verzenden jullie?
Tea Bar verzendt bestellingen die op werkdagen voor 21:00 geplaatst worden dezelfde dag nog, op zaterdag tot 18:00. Bestellingen die op zondag worden gedaan, worden maandag verstuurd.
99% wordt de volgende dag geleverd. Rondom de feestdagen kan je bestelling langer onderweg zijn wegens topdrukte in de distributiecentra.
Ontvang ik een Track and Trace van mijn bestelling?
Jazeker: een paar uur na het plaatsen van je order ontvang je een Track and Trace waarmee de bezorging gevolgd kan worden. Indien een item niet op voorraad is, kan de verzending langer duren. Je wordt hier altijd over geïnformeerd, per mail of telefonisch.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Via de optie “Wachtwoord opnieuw opvragen” kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Krijg je geen wachtwoord (in de spam) binnen neem dan contact met ons op.
Ik kan een theesoort niet aanklikken, hoe komt dit?
Hoewel we alle soorten ruim op voorraad proberen te houden, kan het zijn dat een thee in een bepaald formaat is uitverkocht. Deze kun je dan niet in je winkelmandje doen. Je kunt altijd checken of andere formaten van de soort wel beschikbaar zijn. De meeste soorten zijn binnen een week weer op voorraad. Als het langer duurt, staat dit in de omschrijving aangegeven.
Er zitten 'piepschuimpjes' bij mijn order, zijn die van plastic?
Zeker niet! De piepschuimkorrels zijn van zetmeel en kunnen bij het gft afval. Tea Bar gebruikt deze vulling ter bescherming van de thee en de verpakking.
Is er iets veranderd aan de verpakkingen en het verpakken?
Jazeker, in positieve en negatieve zin. Positief is dat Tea Bar de meeste thee in S / M formaat in een Earthpouch verpakt sinds 2021.
Dit zijn plasticvrije, biologisch afbreekbare papieren verpakkingen. Het recyclen van deze verpakking kan via het oud papier en de pulp kan tot bijna 100% weer hergebruikt worden tot papier.
Het is de duurzaamste theeverpakking die mogelijk is.
Waar mogelijk wordt de thee ingepakt bij sociale werkplaatsen en binnen reïntergratie trajecten. Thee inpakken is leuk werk en dat gunnen we graag mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt.
Helaas is ook Tea Bar en haar theeplantages getroffen door de inflatie. Hogere inkoopprijzen voor thee, voor transport, de sterke dollar, al deze elementen hebben gezorgd in een gemiddelde stijging van kosten aan de inkoopkant van 28%.
De prijzen hebben we na 2021 niet verhoogd. Wel is het noodzakelijk geweest om de inhoud aan te passen. S = 80 gram. M = 200 gram.
Dit is in jan/feb 2022 uitgebreid gecommuniceerd op de site, in nieuwsbrieven, pop-up vensters en op social media.
VRAGEN OVER RETOUREN /ANNULEREN ORDER
Kan ik mijn bestelling na plaatsing annuleren/iets toevoegen?
Zodra de bestelling afgerond en geplaatst is, kan deze niet meer geannuleerd of gewijzigd worden.
Wel kun je het pakket weigeren bij bezorging, dan gaat deze vanzelf retour.
Ik heb een verkeerd adres ingevuld wat kan ik nu doen?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Kom je er gelijk achter na het plaatsen van je order op een ma t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur dan is het handig om ons zo snel mogelijk te bellen op 020-30 20 782. Dan is er een grote kans dat wij dit nog kunnen aanpassen. Zodra je pakket is ingepakt kunnen wij dit helaas niet meer aanpassen. In dit geval komt je order uiteindelijke retour naar ons. Zodra deze retour is gekomen kunnen wij deze opnieuw verzenden naar het juiste adres. Hier zitten verzendkosten aan verbonden van € 3,95.
Kan ik kiezen voor een pick-up point?
Helaas is het bij ons niet mogelijk om je pakket naar een pick-up point te laten verzenden. vul je wel het adres in van een pick-up point dan komt het pakker hier niet aan en gaat het pakket uiteindelijk weer retour naar ons. Zodra deze retour is gekomen kunnen wij deze opnieuw verzenden naar een juist adres. Hier zitten verzendkosten aan verbonden van € 3,95.
Kan ik mijn order (gedeeltelijk) retourneren?
Ja dat kan ongeopende producten in de originele verpakking mogen retour worden verzonden, volgens Nederlandse wetgeving heb je recht op het retourneren van ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvangst van je producten. Je kunt het op eigen kosten retour sturen.
Meld een retour altijd voor verzending aan via klantenservice@teabar.nl, vermeld in de mail het ordernummer en de item(s) die retour gestuurd worden. Plaats de meegestuurde factuur mee in de retourdoos en bewaar het afgiftebewijs van het PostNL. Je ontvangt een bevestiging als je retour in goede staat ontvangen is.
Tea Bar betaalt, mits er is voldaan is aan het bovenstaande, je het aankoopbedrag terug van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na reclamatie.
Retouren kunnen naar:
Business Centrum Gooi
TAV Tea Bar
Baarnsche Dijk 4E
3741LR Baarn
VRAGEN OVER THEE EN INGREDIËNTEN
Ik kan een theesoort niet meer vinden, is deze uit het assortiment?
Tea Bar biedt graag een breed en vernieuwend assortiment met lekkere thee aan, helaas moet hierdoor soms een thee uit het assortiment. Indien een thee eruit gaat, zullen we dit in het omschrijvingsveld ernaast aankondigen met indien mogelijk een goede vervanger aanwijzen.
Zitten er allergenen in jullie thee?
Onze thee bevat geen gluten. Onze producten kunnen wel sporen van noten bevatten. In de ruimte waar de thee verwerkt wordt, zijn ook producten die noten bevatten aanwezig. Hierdoor ontstaat een minimale kans op kruisbesmetting in het verpakkingsproces. Indien er allergenen in de thee zitten, worden deze altijd bij de ingrediënten vermeld.
Wat zijn aroma’s en zit het in de thee?
Theemelanges bevatten soms aroma. Wil je meer weten over aroma bekijk dan onze aromapagina. Mocht een thee aroma bevatten dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de product pagina. Onze thee wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid geblend in Europa en voldoet aan alle kwalificaties die de EU aan voedselveiligheid stelt.
Is jullie thee altijd zonder suiker?
De meeste van onze theesoorten bevatten geen suiker. Mocht dit wel het geval zijn dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten onderaan de product pagina. We voegen geen suiker toe voor de smaak maar sommige fruitsoorten gaan oxideren. Denk aan meloen en ananas. De suiker dient als conservering om te voorkomen dat de stukjes fruit verkleuren.
Zitten er calorieën in thee?
In pure theesoorten zoals Jasmijn, Earl Grey of kamille zitten geen calorieën. Melanges waar grote stukken fruit of andere suikers in zitten, kunnen wel calorieën bevatten. Dit varieert van 1 tot maximaal 3 calorieën per kop. Indien een theesoort fruit of suikers bevat, wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten.
Ik wil graag cafeïnevrije thee drinken. Wat kan ik kiezen?
Thee is afkomstig van de camelia sinensis en bevat altijd cafeïne (is het zelfde als theïne). Rooibos en kruidenmelanges bevatten geen cafeïne. Hieronder de hoeveelheid cafeïne per soort:
- 1 kop zwarte thee – 40 mg
- 1 kop groene thee – 20 mg
- 1 kop witte thee – 15 mg
- Rooibos en kruiden bevatten geen cafeïne.
Ter vergelijking: bij koffie varieert het tussen de 75 mg (filterkoffie) en 130mg (espresso) per kop.
Ik ben zwanger. Kan ik alle thee drinken?
Ook als je zwanger bent kun je veilig thee drinken. Het voedingscentrum geeft de meest recente adviezen als het gaat om zwangerschap en voeding. Beperk het drinken van cafeïne houdende theesoorten en thee met zoethout. Kies gevarieerd en drink niet teveel echte thee maar ook regelmatig rooibos en kruiden. Deze bevatten geen cafeïne. Lees meer in ons blog Thee & Zwangerschap.
THEE ZETTEN EN BEWAREN
Hoe kan ik mijn losse thee het beste zetten?
Losse thee zetten is niet moeilijk. Het enige wat je extra nodig hebt is een thee accessoire om de thee mee te zetten en iets meer geduld, want losse thee trekt langzamer. Meer zettips vind je hier.
Hoe kan ik mijn losse thee het beste bewaren?
We vinden het erg belangrijk dat onze thee supervers is. Je thee is dan ook altijd vers na aankoop en blijft ongeveer nog anderhalf jaar goed. Hierna is het zeker nog lekker maar verliest de thee langzaam de smaak en geur. Je kunt de thee het beste in een afgesloten zakje of blikje bewaren op een donkere plek.
Hoeveel koppen haal je uit 80 gram?
Voor een kop thee heb je ca. 2 tot 3 gram nodig. Voor de meeste soorten is dat een theelepel. Voor grove soorten zoals kamille en melanges met witte thee een eetlepel. Uit 80 gram haal je ca. 35 koppen thee.
VRAGEN OVER DUURZAAMHEID
Hoe duurzaam zijn jullie?
Bij Tea Bar doen we er alles aan om het impact op het milieu te minimaliseren. Online verkoop brengt natuurlijk het gebruik van verpakkingsmaterialen met zich mee. We gebruiken zo min mogelijk materiaal en we recyclen zo veel mogelijk, bijvoorbeeld dozen van onze leveranciers en opvulmateriaal. Ook worden de bestellingen zo compact en efficiënt mogelijk ingepakt. Dit houdt bijvoorbeeld in dat we bij elke order rekening houden met het volume van de bestelling, zodat er geen onnodig grote dozen en lucht om de items heen zitten. Moet een pakket toch opgevuld worden, dan wordt er gerecycled vulmateriaal of vulkorrels van zetmeelblend gebruikt.
Tea Bar en Fair Trade
Onze leveranciers benadrukken ons dat zij uitsluitend werken met theeplantages die het financiële en sociale welzijn van de werknemers hoog in acht nemen. Zo bundelt een van onze leveranciers de krachten samen met de non profit organisatie Ethical Tea Partnership (http://www.ethicalteapartnership.org/) om dit welzijn te kunnen waarborgen.
TEA BAR EN DE PERS
Ik heb een blog en wil graag jullie thee reviewen?
Tea Bar is altijd op zoek naar leuke samenwerkingen. Stuur een mail naar klantenservice@teabar.nl tav Britt Kramer.
Kunnen jullie persmateriaal aanleveren?
Ja uiteraard doen we dit heel graag! Stuur een mail naar klantenservice@teabar.nl tav Britt Kramer.
OVERIGE VRAGEN
Kan ik zakelijk bij jullie bestellen?
Dat kan! Wil je thee in jouw zaak serveren of op kantoor drinken? Check onze horecasite voor meer info. Je dient wel een geldig btw en kvk nummer te hebben. Onze groothandelsprijzen zijn voordeliger. Bestellen gaat vanaf 200 gram thee per soort.
Kan ik voor korting sparen?
Ja zeker! Als je een account hebt, spaar je vanzelf voor Tea Miles. Voor elke €5,- die je uitgeeft, ontvang je 1 Tea Mile ter waarde van €0.25. In je account kun je onder "Mijn Tea Miles" je gespaarde punten vinden en omzetten naar een waardebon. Je spaart geen Tea Miles wanneer je als gast bestelt.
Hebben jullie een affiliate programma?
Ja, Tea Bar werkt samen met Daisycon. Meld je aan als publisher op het platform en neem gerust contact met ons op!